Kristin Brovold
Dag 1 kl. 11:30-13:00 og 14:30-16:00
Design Thinking eller "brukersentrert problemløsing som fostrer innovasjon" er et populært tema og har blitt omfavnet av selskaper i alle industrier.
Denne sesjonen tar deg gjennom en interaktiv workshop som vil gi deg innsikt i og praktisk applikasjon av Design Thinking i en Lean setting.
Designdrevet innovasjon reduserer ventetiden for kreftdiagnose. Det tok Oslo universitetssykehus opp til tre måneder å fortelle pasienten om kulen i brystet var kreft eller ikke. For pasienten er ventetiden en stor påkjenning, og for å kunne behandle kreft, er tidlig funn helt avgjørende. Med midler fra Designdrevet innovasjonsprogram begynte Oslo universitetssykehus en prosess for å redusere ventetiden med hjelp av Designit. Målet var å redusere ventetiden med 75 %, med hjelp fra brukerorientert problemløsning. Når det kommer til kreftdiagnoser, kan tid bety forskjellen mellom liv og død.
Denne økten er en interaktiv workshop som komprimerer Deloitte og Market Gravitys kjente innovasjonsprosess, og tar deltakerne fra post-its til prototype på 60 raske minutter.
Fasilitatorene fra Market Gravity vil hjelpe deltakerne å designe et nytt verdiforslag og lære Design Thinking-prinsippene gjennom faktisk arbeid.
De første 20 minuttene vil gruppene identifisere brukerens nøkkelbehov, lage en overordnet persona, generere flere idéer og velge ut den ene idéen som er med videre. De neste 15 minuttene fokuserer på å bygge opp et konsept. De siste 15 minuttene vil gruppene gjøre om de konseptuelle tankene til røffe prototyper som presenteres i plenum – og én vinnergruppe vil kåres!
Sjekk ut en tidligere «Fra post-it til prototype på 60 minutter» fra London Intrapreneurship Conference: https://vimeo.com/143425411
Klikk for å melde deg på nyhetsbrevet.